Selamat Datang di Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Willigen - WaarBenJij.nu Selamat Datang di Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Willigen - WaarBenJij.nu

Selamat Datang di Bali

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Selamat Datang di Bali! Ofwel; welkom in Bali!

Gisteren zijn Kristy en ik aangekomen in het mooie Bali! Wat was het een vermoeiende en lange reis, maar dat is het zeker waard! Voor mij voelde het als een soort 'thuis komen'. Alle herinneringen kwamen weer naar boven van twee jaar geleden, en de relaxte sfeer was ook meteen weer aanwezig.

Onze reis begon vrijdagochtend 10 januari 2014 om 09:00 `s ochtends. Kristy, haar moeder en broer kwamen mij ophalen thuis. Het was nog even een gevecht met de koffer, maar naar een hoop gespring en geduw kon hij uiteindelijk dicht worden gedraaid. Na afscheid te hebben genomen van Ronny, papa, mama en lief hondje Demi kon de reis dan echt beginnen! Op naar Amsterdam! Om 13:00 vlogen we met Garuda Airlines naar Abu Dhabi. Daar hadden we naar 6 uur vliegen een tussenstop van ongeveer 1,5 uur. Van Abu Dhabi vlogen we in 8 uur door naar Jakarta, waar we een tussenstop hadden van ongeveer 2 uur. Van daaruit nog 1,5 uur naar Denpasar/Bali! We zijn daar 17:10 Indonesische tijd geland. Het is hier 7 uur later dan in Nederland. We zouden opgehaald worden door Gusti, onze chauffeur, maar hij stond er niet met zijn bordje. We besloten maar even te wachten, aangezien het hier niet altijd even snel gaat.
Het 'even wachten' werd 'lang wachten' en voordat we het wisten stonden we al een dik uur op Gusti te wachten. En natuurlijk... op zulke momenten is altijd je telefoon leeg! :-) Met de 5% batterijvermogen van Kristy hebben we contact opgenomen met Hennie, die de eigenaar is van de villa. Zij heeft snel Gusti gebeld, en daar was hij dan! Met een mooi bordje met onze namen, ons vlucht nummer en aankomsttijd. Hij stond bij de verkeerde aankomsthal (namelijk vanuit Singapore) en was zelf ook al in paniek waar we waren. Hij heeft zich ongeveer 50 keer verontschuldigd tegenover ons, maar wij waren allang blij dat we eindelijk naar de villa konden!

Onze villa is gelegen in Sukawati, Gianyer (dorpje Tengkulak) nabij de stad Ubud. Het was vanaf de luchthaven ongeveer een uurtje rijden. Toen we aankwamen stonden Madé (onze kokkin) Lila (man van Madé en tuinman) en Balik (broer van Madé en bewaker) ons al op te wachten! Ze verwelkomden ons en na wat gekletst te hebben en onze telefoons tot leven hebben gebracht besloten we onze koffers uit te pakken, te douchen en naar bed te gaan. We hadden onbewust toch een reis van 22 uur achter de rug.

Vanmorgen was ik helaas alweer vroeg (klaar)wakker! Geen last van een jetlag dus! Ik besloot maar op te staan (08:30), en dit moment is het mooiste wat je hier kan meemaken; de gordijnen openen! Wauw, wat is het hier toch mooi!!! De zon scheen op het zwembadwater, in de verte het geluid van de stromende rivier en de geur van palmbomen en wierook! Twee jaar geleden waren ze naast de villa nog bezig met de Indonesische fundering van een nieuwe villa, nu stond er een gevaarte van zeker 8 meter hoog. Echter zijn ze nog steeds niet klaar!
Om 11:00 heb ik Kristy wakker gemaakt voor het ontbijt, wat Madé had gemaakt voor ons. Lekker een bord fruit met pannenkoeken!

Op dit moment zien we de eerste regendruppels met bakken uit de lucht komen. Maar gelukkig hebben we net al onze eerste baantjes kunnen zwemmen in het zwembad. Als het zo weer droog wordt gaan we een bezoekje brengen aan Ubud om een Indonesische simkaart op te halen en euro`s in te wisselen voor Rupiah. Om half 5 vanmiddag komt Julie, onze bemiddelingspersoon van het stagebedrijf, onze scooters brengen. We kunnen dan meteen kennis maken met haar en alle informatie doornemen voor aankomende dinsdag. Deze dag zullen wij gaan beginnen aan onze stageopdracht in Bedulu Village!

Wij gaan nu lekker nog even genieten van het uitzicht en van de liters water die we aan het opvangen zijn in emmers om straks weer te kunnen douchen (grapje, we hebben ieder een eigen badkamer met buitendouche ;-))

Sampai lain kali! (tot de volgende keer!)

Selemat siang! (tot ziens)

Salam sayang (liefs) Sandra

• 14 Januari 2014 - 08:15

Nicoline:

Kan niet wachten op het volgende verslag :-)
    Leuk om te lezen zo!

Kus je zus

• 14 Januari 2014 - 19:29

Annabel:

Top te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn. Hopelijk zijn jullie snel gewend. Hoe ging de eerste werkdag?
    Liefs uit Holland ook aan Kristy!