Een grote ervaring rijker! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Willigen - WaarBenJij.nu Een grote ervaring rijker! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Willigen - WaarBenJij.nu

Een grote ervaring rijker!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo volgers,

Het is nog niet zo lang geleden dat ik een blog heb geschreven, maar de ervaring van vandaag wil ik graag met jullie delen!

Eerst wil ik jullie nog wat vertellen over zaterdag! We zouden eigenlijk gaan raften met het stagebureau, echter ging dit niet meer door. Er waren te veel afmeldingen, het is nu verplaatst naar 5 april! We zijn toen maar met z`n vieren naar Bali-zoo geweest. Dit was een mooie dierentuin met veel verschillende dieren. De dieren leefden alleen wel in hele kleine hokken en dat was best sneu om te zien. Het park was wel heel mooi aangelegd en de ruimte was goed benut.

Helaas heb ik die avond oorontsteking gekregen, en wie het al eens hebben gehad weten waar ik het over heb. Geen pretje!! Zondag heb ik meteen druppels gehaald bij de apotheek, helaas is het nog erger geworden en ben ik bang dat ik er nog wel even zoet mee ben.

Vandaag was een mooie dag! We gingen de Batur vulkaan beklimmen! De Gunung Batur is een actieve vulkaan bij het Baturmeer (Danau Batur) in het district Kintamani. De vulkaan bevindt zich in het centrum van twee concentrische caldera's, ten noordwesten van de Gunung Agung (Gunung betekent "berg"). Gunung batur is 1717 meter hoog.

Om half 3 vannacht werden we opgehaald door taxi chauffeur Bedu uit Bedulu! Deze man had ik ontmoet op de bazaar in Bedulu. Het scheen dat hij veel tours doet en had hem daarom benaderd voor de suntrekking op de vulkaan. Onderweg naar de vulkaan kwamen we nog twee slangen tegen op de weg! Eng hoor! Aangekomen bij plaats van bestemming kregen we een gids toegewezen, genaamd Ketut, 27 jaar. Het was een aardige jongen die vooral heel behulpzaam was!
De tocht begon... het was donker... we hadden zaklampen maar het enige wat je zag waren de vele lava gesteenten, struikgewas, een vage schim van de vulkaan voor ons en de vele vele vele lichtjes van de 200 andere mensen die de vulkaan op gingen. De helling werd op een gegeven moment steeds steiler en moest het natuurlijk weer mis gaan! Door mijn oorontsteking had ik erg last van oriëntatieverlies en verloor ik mijn evenwicht waardoor ik een eindje naar beneden sodemieterde en Lotte de schrik van haar leven gaf... Gelukkig zaten alle ledematen er nog aan en konden we door met onze tocht! Onze behulpzame gids heeft me vanaf dat moment begeleidt en dat was een stuk fijner.

Nog een paar meter! En we waren boven! Het was nog steeds donker en er was een hutje waar we konden zitten. Onze gids ging ons ontbijt maken; boterhammen met warme banaan en jam! Toen we ons ontbijtje hadden genuttigd waren de eerste zonnestralen een feit! WAUW, wat een geweldig uitzicht!! Adembenemend!! En de tocht omhoog van ongeveer 2 uur was dit alles waard!!

Naar vele foto`s te hebben geschoten, zijn we nog met de gids naar de krater gelopen. Echter is de krater duidelijker te zien vanaf benden dan als je erboven op staat, dit was wel jammer. Toch zag je de oude resten van de lava uit 1979 zeker nog. In 1999 is de vulkaan ook nog actief geweest, maar toen gaf hij alleen rook. Er waren ook veel aapjes te zien , die weer eens heerlijk nieuwsgierig waren naar ons 'de mens'.

Het was tijd om weer terug naar beneden te gaan, de gids had ditmaal een andere weg die iets makkelijker begaanbaar was maar wel wat langer duurde. In tegenstelling van de rest vond ik de afdaling fijner dan de klim. We konden genieten van een spectaculair uitzicht en de gids heeft ons nog wat mooie plekjes laten zien waar we foto`s konden maken. Uiteindelijk veilig en wel met z`n allen beneden gekomen en konden we, naar onze gids met een fooi te hebben bedankt, met een voldaan gevoel terug naar huis met onze chauffeur Bedu, die de gehele tijd op ons heeft gewacht beneden.

Een geweldige tocht,
Een geweldige indruk,
Een geweldige ervaring!

Liefs


  • 10 Maart 2014 - 15:59

    Nicoline:

    Mooie foto's!
    Maarre met die oorontsteking zou ik toch even naar een dokter ofzo gaan want als je trommelvlies kapot is dan moet je er niet zo maar wat in gaan druppelen! Daar zitten inderdaad je evenwichtsorganen dus wel even mee oppassen. En gewoon even naar laten kijken.
    Tot zo ver advies van je zus.
    X

  • 10 Maart 2014 - 19:39

    Suus:

    Bedu uit Bedulu :-) :-) :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 7528

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 30 April 2014

Buitenlandse stage

Landen bezocht: